Philippe Spiesser | 21.10.2024

Philippe Spiesser wybitny i wszechstronny muzyk-perkusista. Urodzony w 1971 roku we Francji, pochodzący z rodziny muzyków, studiował perkusję w Wyższym Konserwatorium Muzycznym w Strasburgu. Zwycięzca Europejskiego Konkursu dla Młodych Talentów w 1997 roku, nieustannie podróżuje i poszukuje nowych doświadczeń oraz spotkań z twórcami ze wszystkich dziedzin sztuki, takich jak taniec, teatr, media elektroniczne.

Jego nieprzeciętne umiejętności, zarówno solisty jaki i kameralisty, doceniane są przez publiczność na całym świecie. Występował na licznych międzynarodowych festiwalach, takich jak Electronic Music Week w Szanghaju, Percussion Festival w Pekinie, Musicá w Limie, Arte Scienza i RomaEuropa w Rzymie, Ars Musica w Brukseli, Musica w Strasburgu, Présences w Paryżu, Ritmo Vital w Madrycie, Gaida w Wilnie, Italy PAS w Pescarze (Włochy)... gdzie promuje nowe projekty i chętnie prawykonuje utwory takich kompozytorów jak Ph. Hurel, P. Jodlowski, B. Mantovani, Ph. Manoury, K. Narita, JM. Lopez Lopez, M. Lupone, A. Vert. Philippe Spiesser występuje również w roli solisty z orkiestrami m.in. z Strasbourg Philharmonique Orchestra, Camerata de France, chińska orkiestra Shenyang, Modern Lemanic Ensemble, Languedoc Mediterranean Orchestra.

Philippe Spiesser to ceniony pedagog, który prowadzi klasę perkusji w Wyższym Konserwatorium Muzycznym HEM w Genewie (Szwajcaria). Uprzednio przez 26 lat nauczał w Narodowym Konserwatorium w Perpignan (Francji), 5 lat w madryckim Neopercusion i 5 lat w Wyższym Konserwatorium Muzycznym w Palma de Mallorca. Ponadto prowadzi kursy mistrzowskie w wielu uczelniach muzycznych na całym świecie, takich jak Królewska Akademia Muzyczna  w Londynie, Uniwersytet Alfonsa X w Madrycie, Esmuc w Barcelonie, Królewskie Konserwatorium w Brukseli, Santa Cecilia w Rzymie, Wyższe Szkoły Muzyczne w Stuttgarcie i Mannheim, Konserwatoria w Paryżu, Pekinie, Szanghaju, Sheynyang, Dalian, Honk Kongu, Limie, Izmirze...

Phillipe Spiesser od 2012 roku uczestniczy w rezydencji artystycznej w Centro Ricerche Musicali w Rzymie, gdzie poświęca się badaniom nad przetwarzaniem instrumentów akustycznych przez urządzenia elektroniczne, w szczególności SkinAct i Feed Drum – dziełami kompozytora i badacza Michelangelo Lupone. Od 2015 roku prowadzi nowy projekt badawczy dotyczący przechwytywania gestów, GeKiPe, w Wyższym Konserwatorium Muzycznym HEM w Genewie we współpracy z IRCAM Center Pompidou w Paryżu.