Antologia polskiej muzyki perkusyjnej. Dzieła na perkusję i orkiestrę. Początek...

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopin, Katedra Teorii Muzyki UMFC, Studium Muzyki Nowej UMFC, Pracownia Antropologii Kultury Muzycznej UMFC zapraszają na Ogólnopolską konferencję "Antologia polskiej muzyki perkusyjnej. Dzieła na perkusję i orkiestrę. Początek..."

25 listopada 2024, godz. 12.00
UMFC, 
Sala Senatu im. I. J. Paderewskiego

Rada naukowa konferencji:
prof. dr hab. Katarzyna Szymańska-Stułka (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina),
prof. dr hab. Marcin Łukaszewski (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina),
prof. dr hab. Piotr Sutt (Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów),
dr hab. Dariusz Przybylski (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina),
dr hab. Dariusz Kaliszuk (Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego), dr Miłosz Bembinow (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)

Kierownictwo naukowe:
dr hab. Leszek Lorent (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)

  • PROGRAM KONFERENCJI

    12.00 – 12.30
    dr hab. Ignacy Zalewski (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) – Od dwóch kotłów do multiperkusji. Rozwój i wzrost znaczenia instrumentów perkusyjnych dla sztuki instrumentacyjnej na wybranych przykładach historycznych i współczesnych

    12.30 – 13.00
    mgr Bartłomiej Sutt (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) – Rozszerzone techniki wykonawcze stosowane w dziełach na perkusję i orkiestrę w XX wieku przez kompoztorów polskich

    13.00 – 13.30 – dyskusja, przerwa

    13.30 – 14.00
    dr hab. Maciej Hałoń (Akademia Muzyczna im. K. Pendereckiego): Dwa odcienie perkusji: Krystyna Moszumańska-Nazar vs Marek Stachowski

    14.00 – 14.30
    prof. dr hab. Violetta Przech (Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego) – Refleksji kilka o Koncercie na perkusję i orkiestrę Zbigniewa Bargielskiego

    14.30 – 15.00 – dyskusja, przerwa

    15.00 – 15.30
    dr Paweł Nowicki (Akademia Muzyczna im. St. Moniuszki) – Kolorystyka brzmieniowa oraz złożoność rytmiczna jako główne elementy dramaturgiczne w Koncercie na perkusję i orkiestrę Krystyny Moszumańskiej-Nazar

    15.30 – 16.00 dr Aleksandra Bilińska (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) – Twórczość na perkusję kompozytorek polskich XXI w. Inspiracje, realizacje, recepcja...

    16.00 – 16.30 – dyskusja, przerwa

    16.30 – 17.00
    dr Krystian Skubała (Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego) – Status Le soleil Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil w świetle aktualnych tendencji i kierunków rozwoju w literaturze na perkusję solo i orkiestrę

    17.00 – 17.30
    mgr Przemysław Zych (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) – Rola perkusji i "perkusyjności" w wybranych wielkoobsadowych dziełach Kazimierza Serockiego.

    17.30 – 18.00 – dyskusja, przerwa. Zakończenie konferencji

    Foyer Sali Koncertowej – wystawa Portrety kompozytorów.