Nasi doktoranci

  • Edycja 2024

  • Daniel Adamczyk

    Jestem reżyserem dźwięku, który w swojej działalności łączy sztukę, technologię i naukę. W 2017 roku ukończyłem Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie fortepianu. Rok później uzyskałem tytuł inżyniera na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na Wydziale Inżynierii Akustycznej. W 2021 roku ukończyłem studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na kierunku reżyseria dźwięku (specjalizacja reżyseria dźwięku w multimediach) z wynikiem celującym. Tematem badawczym było wykorzystanie dźwięku interaktywnego w linearnej produkcji audiowizualnej. Od 2018 roku współpracuję z renomowanymi studiami postprodukcji dźwięku.

    Wśród moich najważniejszych osiągnięć wymienić można reżyserię dźwięku animowanej części filmu „Drzewa milczą” w reżyserii Agnieszki Zwiefki (2024), stworzenie ścieżki muzycznej do filmu „Trzy opowiadania o Basi” w reżyserii Mateusza Pietraka (2023) oraz reżyseria dźwięku animacji „Colorful ride” (2024) w reżyserii Stefana Venbroeka wyświetlanej obecnie w ramach wystawy „A better place” w Groninger Museum w Holandii. Oprócz działalności artystycznej angażuję się także w projekty badawcze. W ramach przedsięwzięcia „Mniejszość polska na Grodzieńszczyźnie – muzyka i tradycje w perspektywie dwudziestu lat (1994–2015)” byłem odpowiedzialny za realizację nagrań terenowych oraz reżyserię nagrań muzycznych. Obecnie w ramach pracy doktorskiej realizuję projekt słuchowiska opartego na technologii rozszerzonej rzeczywistości audio (AAR), które przenosi słuchacza w świat warszawskich legend. Projekt zakłada interaktywny spacer po Starym Mieście w Warszawie, gdzie za pomocą efektów dźwiękowych, gry aktorskiej, immersyjnej narracji oraz grywalizacji uczestnicy przeniosą się do świata legend warszawskich.

  • Maria Belica

    Urodziła się w 1999 r. w rodzinie artystycznej. W roku 2018 ukończyła z wyróżnieniem Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. w Częstochowie w klasie skrzypiec dr Aleksandry Szwejkowskiej-Belicy. Przez trzy lata doskonaliła swe umiejętności w klasie dr hab. Łukasza Błaszczyka i mgr Sławomiry Wilgi podczas studiów licencjackich Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. W czerwcu 2023 roku uzyskała tytuł magistra sztuki kończąc studia magisterskie pod kierunkiem dr hab. Christiana Danowicza na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

    Jest laureatką ponad 30 konkursów skrzypcowych i kameralnych. W 2020 roku zdobyła I miejsce i nagrodę specjalną dla najlepszego uczestnika konkursu na Concurso Internacional de violino de Guimarães w Portugalii. Uczestniczyła w wielu warsztatach skrzypcowych pracując pod kierunkiem wybitnych pedagogów: Wandy Wiłkomirskiej, Barbary Górzyńskiej, Małgorzaty Rezler, Bartosza Bryły, Jakuba Jakowicza, Szymona Krzeszowca, Roberta Szredera, Arkadiusza Kubicy, Mikhaila Waimana, Alexandra Sitkovietsky’ego, Piotra Jasiurkowskiego, Piotra Tarcholika, Ingolfa Turbana, Alfredo Garcia Serrano i Eliseu Silvy. W roku 2018 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a dwa lata później została uczestnikiem programu „Młoda Polska 2020”. Była także stypendystką Centrum Edukacji Artystycznej oraz Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.

    Jako solistka występowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, a także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej, Orchestra de Antonio Fragoso z Porto oraz Orkiestrą Symfoniczną ZSM w Częstochowie. Koncertowała podczas wielu festiwali m.in.: Festiwalu Jurajska Jesień Muzyczna, Festiwalu A. Nikodemowicz – czas i dźwięk w Lublinie, Festiwalu Muzyka u Gałczyńskiego w Praniu na Mazurach, VII Letnim Festiwalu Muzyka nad Zdrojami w Szczawnicy, Międzynarodowym Festiwalu Sola Musica w Częstochowie, Festiwalu Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Festiwalu Skrzypce pod Żaglami na Mazurach. W lipcu 2022 miała okazję współpracować jako solistka i koncertmistrz orkiestry w ramach Festiwalu Convivios Internacionais de Musika do Porto w Portugalii.

    Maria Belica-Mieczkowska jako studentka Szkoły Doktorskiej UMFC zgłębia zagadnienie rozwoju kameralistyki  fletowo-skrzypcowej na przestrzeni epok. Współtworzy zespół kameralny z flecistą Danielem Mieczkowskim, w którym zajmuje się odkrywaniem mało znanej literatury kameralnej przeznaczonej na flet i skrzypce, promując przy tym polskich kompozytorów współczesnych związanych z macierzystą uczelnią. Od 2023 roku kształtuje najmłodsze pokolenie skrzypków dzieląc się wiedzą i doświadczeniem w ZPSM nr 1 w Warszawie.

    fot. Arkadiusz Belica

  • Wojciech Chałupka

    Kompozytor i saksofonista, urodzony w 1999 roku w Kluczborku. Jest on laureatem ponad 60 nagród na konkursach kompozytorskich oraz instrumentalnych w Polsce, jak i za granicą. Obecnie studiuje w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz na Zürcher Hochschule der Künste w Szwajcarii. W swojej twórczości często porusza tematy duchowości i religijności, czerpie inspiracje z folkloru, sztuki oraz natury. Praca doktorska Wojciecha Chałupki koncentruje się na badaniu możliwości instrumentów ludowych z regionu Skalnego Podhala w kontekście muzyki symfonicznej. Celem badań jest analiza i praktyczna implementacja tych instrumentów jako integralnej części współczesnego języka kompozytorskiego.     

    Współpracował z wieloma znakomitymi muzykami, zespołami i orkiestrami, które wykonywały jego muzykę. Należą do nich między innymi: Wiener Jeunesse Orchester, Stuttgarter Kamerorchester, Orkiestra Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestra Sinfonia Iuventus, Orkiestra Muzyki Nowej, Radomska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestra Filharmonii Częstochowskiej, Arditti Quartet, Ensemble Arc-en-ciel, Ensemble de Saxophones de Versailles, Klaudiusz Baran, Janusz Wawrowski, Pavel Efremov oraz Andreea Chira.

    Wojciech jest laureatem m.in. I nagrody na 61. Konkursie dla Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda, I oraz II nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim PATRI PATRAE, II nagrody oraz Nagrody Publiczności na IV Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Krzysztofa Pendereckiego ARBORETUM oraz II nagrody na 21st International Gustav Mahler Composition Prize of the City of Klagenfurt.

    W kwietniu 2022 roku w Złotej Sali Musikverein w Wiedniu odbyła się premiera jego utworu The Ancient Night na saksofon sopranowy, akordeon i orkiestrę symfoniczną, wykonana przez Duo Aliada oraz Wiener Jeunesse Orchester pod dyrekcją Herberta Böcka. W czerwcu 2024 roku w Warszawie prawykonywał swój utwór Le Grand Bal na saksofon i orkiestrę symfoniczną wraz z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie.

    Artysta jest również aktywnym saksofonistą. Jako instrumentalista specjalizuje się w wykonawstwie muzyki najnowszej oraz kameralnej. Jest on członkiem Nemesis Quartet, z którym koncertuje w Polsce oraz za granicą.

    W roku akademickim 2024-25 kompozytor jest stypendystą szwajcarskiej fundacji Nicati de Luze. Jest on czterokrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2021, 2019, 2018, 2016) oraz stypendystą programu „Młoda Polska” w latach 2018 i 2024.

  • Tomasz Jagłowski

    Muzykolog, bibliotekarz muzyczny. Absolwent muzykologii oraz podyplomowych studiów informacji naukowej. W 2007 roku otrzymał wyróżnienie w konkursie na najlepszą pracę magisterską powstałą w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.

    Od czasów studiów zainteresowany edytorstwem muzycznym. Redaktor kilkunastu partytur zamieszczonych w internetowej bibliotece IMSLP oraz partytury operowej Hrabina Stanisława Moniuszki, dostępnej na stronie NIMIT. Swoje umiejętności w zakresie edycji i redakcji wydań źródłowo-krytycznych doskonalił podczas kursu edytorstwa muzycznego, prowadzonego przez specjalistów z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

    Od lat związany z Biblioteką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Za swoją pracę dwukrotnie wyróżniony Nagrodą Rektora UMFC. Pozostałe obszary zainteresowań: ambitna muzyka rockowa, chopinologia i chopinistyka, restauracja nagrań. W swojej pracy doktorskiej zajmuje się życiem i działalnością Zbigniewa Drzewieckiego w oparciu o archiwalia zgromadzone w bibliotece uczelni.

    fot. Halina Mrozek

  • Aleksandra Janusz

    Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie fortepianu Joanny Ławrynowicz-Just i Wojciecha Świtały oraz w klasie kameralistyki Katarzyny Jankowskiej- Borzykowskiej i Grzegorza Skrobińskiego. Wychowała się w rodzinie o wielopokoleniowych tradycjach muzycznych. Od dziecka doskonaliła swoje umiejętności na ogólnopolskich i międzynarodowych kursach pianistycznych pod okiem takich mistrzów, jak Janusz Olejniczak, Kevin Kenner, Yulianna Avdeeva, Katarzyna Popowa- Zydroń, Elżbieta Tarnawska, Dmitri Alexeev, Alexei Lubimov, Akiko Ebi, Tobias Koch, Kristian Bezuidenhout, Ludmił Angelov, Ewa Pobłocka, czy Dang Thai Son.

    Jako solistka i kameralistka koncertowała między innymi w Filharmonii Narodowej, NOSPR w Katowicach, Studio S1 im. W. Lutosławskiego, Zamku Królewskim, Filharmonii Częstochowskiej, Muzeum Fryderyka Chopina, Łazienkach Królewskich, Floriance, Domu Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, Sannikach, POLINie, Pałacu w Radziejowicach oraz poza granicami kraju : Austria, Słowacja, Węgry, Estonia, Niemcy, Dubaj - gdzie reprezentowała kraj na międzynarodowej wystawie EXPO 2020 wykonując recitale chopinowskie we współpracy z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina.

    Z wielką pasją oddaje się pedagogice - od kilku lat pochyla się nad nauczaniem młodych adeptów sztuki, a także zasiada w komisjach jako juror. Zajmuje się również współorganizacją warsztatów pianistycznych oraz konkursów. Laureatka czołowych nagród na ponad 30 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach kameralnych oraz pianistycznych - w tym Konkursie Chopinowskim w Narvie, w Estonii. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Obecnie kształci się w Szkole Doktorskiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, a obszarem jej badań w ramach doktoratu jest bułgarska muzyka kameralna napisana po 1989 roku. Motywacją do podjęcia działań badawczych w tym zakresie była chęć odkrywania tradycji muzycznych swoich korzeni oraz fascynacja ukrytymi w tej muzyce elementami bułgarskiego folkloru.

  • Natalia Kowalska

    Akordeonistka, kameralistka ur. 20.03.2000 r. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Pracowała pod kierunkiem prof. dr hab. Klaudiusza Barana oraz dr hab. Grzegorza Palusa. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołą Muzyczną II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, gdzie pracowała pod kierunkiem mgr Daniela Baranowskiego. Naukę gry na akordeonie rozpoczęła w wieku 7 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Zgierzu w klasie mgr Macieja Ćwiklińskiego. Aktywna w środowisku UMFC, bierze udział w koncertach i konkursach o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej oraz warsztatach prowadzonych przez wybitnych akordeonistów. Występowała na scenach Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Łódzkiej i Filharmonii Kaliskiej pod batutą takich dyrygentów jak Adam Klocek, Wojciech Pławner i Julian Gilewski. W 2019 roku jako laureatka Grand Prix Ogólnopolskiego Konkursu Centrum Edukacji Artystycznej, na zaproszenie NOSPR zaprezentowała się na koncercie kameralnym „Środa Młodych”. Od 2020 roku wspólnie ze skrzypaczką Magdaleną Czestkowską- Biernacką tworzą „Accorvion Duo”. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w tym programu „Młoda Polska”,  Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Marszałka Województwa Łódzkiego.

    Osiągnięcia:
    1. 19-20.11.2008 - Warsztaty Akordeonowe w ramach sesji naukowej „Akordeon Droga - do współczesności” prowadzonych przez ad. Klaudiusza Barana z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
    2. 27-28.03.2009 – I miejsce w kategorii pierwszej w XI Grudziądzkim Konkursie Akordeonowym.
    3. 09-12.12.2009 – I miejsce w kategorii pierwszej na XVIII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu.
    4. 09-10.04.2010 – I miejsce w kategorii pierwszej na XIV Regionalnym Konkursie Akordeonowym w Piotrkowie Trybunalskim.
    5. 17-18.11.2010 – udział w Warsztatach Akordeonowych w ramach II sesji naukowej „Akordeon – droga do współczesności” prowadzonych przez as. Leszka Kołodziejskiego z Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
    6. 03-05.12.2010 – III miejsce w Konkursie Duetów Dziecięcych „DUETTINO” w Warszawie (w duecie z saksofonistą).
    7. 11-12.01.2011 – udział w Makroregionanym Przesłuchaniu CEA Uczniów Klas Akordeonu i Zespołów Akordeonowych Szkół Muzycznych I st. w OSM I i II st. w Łodzi (ocena bardzo dobra i awans do etapu ogólnopolskiego).
    8. 19.02.2011 – I miejsce w kategorii pierwszej na XVII Mławskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej.
    9. 19.03.2011 – II miejsce w Ogólnopolskim Przesłuchaniu CEA Uczniów Klas Akordeonu i Zespołów Akordeonowych Szkół Muzycznych I st. w Warszawie.
    10. 08-09.04.2011 – I miejsce w kategorii II w XII Grudziądzkim Konkursie Akordeonowym.
    11. 27-29.04.2011 – I miejsce w kategorii do lat 12 na XIV Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych.
    12. 07-10.12.2011 – I miejsce w kategorii II na XX Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu.
    13. 30-31.03.2012 – I miejsce w kategorii II w XV Regionalnym Konkursie Akordeonowym w Piotrkowie Trybunalskim.
    14. 26.10.2012 – statuetka Kameleona w kategorii Szczególne Osiągnięcia Artystyczne (przyznana przez Kapitułę Gali Kameleona MDK w Zgierzu).
    15. 21.09.2012 – I miejsce w kategorii do lat 12 na Concorso Internazionale ‘’Citta Di Castelfidardo” per Solisti e Complessi di Fisarmonica Italia.
    16. 13-14.03.2013 – I miejsce w kategorii II na XIV Międzywojewódzkim Konkursie Wykonawstwa Miniatury Polskiej w Kutnie.
    17. 25-26.03.2013 – I miejsce w grupie I w XI Płockim Konkursie Muzyki Współczesnej.
    18. 21-22.03.2014 – I miejsce w kategorii III oraz Grand Prix w XVI Regionalnym Konkursie Akordeonowym w Piotrkowie Trybunalskim.
    19. 26.04.2014 – II miejsce w kategorii II w XVIII Międzynarodowych Spotkaniach Akordeonowych.
    20. 9-13.12.2014 – I Wyróżnienie 23. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Akordeonowej w Przemyślu
    21. 26-29.04.2015 – XVI Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe – I miejsce w kategorii do lat 16 oraz I miejsce w kategorii do lat 19.
    22. 21- 22.05.2015 – Laureatka najwyższej punktacji w kategorii III na IV Festiwalu Muzyki Akordeonowej „Harmonia Espressiva” im. Prof. Jerzego Jurka w Sochaczewie.
    23. 12- 14.06.2015 – I nagroda na VII Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej w SolcuZdroju.
    24. 18-19.03.2016 – I nagroda w najstarszej kategorii na Regionalnym Konkursie Akordeonowym w Piotrkowie Trybunalskim.
    25. 1-2.04.2016 – Festiwal Muzyki Rozrywkowej i Popularnej „Concertina” w Giżycku - III nagroda w kategorii II.
    26. 21-24.04.2016 – II nagroda w kategorii starszej do lat 19 na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Sanoku.
    27. 25,26.06.2016 – Koncerty z towarzyszeniem Młodzieżowej Orkiestry Regionu Łódzkiego „Sinfonietta” na festiwalu „KOLORY POLSKI 2016”.
    28. 11-18.07.2016 – Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach – Udział w warsztatach akordeonowych.
    29. 16-18.11.2016 – „Medzinárodná akordeónová súťaž” Poprad – I miejsce i Grand Prix
    30. 7-10 .12.2016 – 24 Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy w Przemyślu – II miejsce
    31. 23-26.04.2017 – XVII Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe – wyróżnienie w kategorii studenckiej do lat 24
    32. 24-25.05.2017 – VI Festiwal Muzyki Akordeonowej „HARMONIA ESSPRESSIVA” im. Prof. Jerzego Jurka – laureat z najwyższą punktacją w kategorii IV do lat 19
    33. 2-3.06.2017 – I Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy w Solcu Kujawskim – I miejsce
    34. 9-11.06.2017 – IX Ogólnopolski Konkurs Muzyki Akordeonowej „Harmonia zdrowia i muzyki” w Solcu Zdroju – I nagroda w kategorii do lat 19
    35. 20-27.08.2017 – Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach – Udział w warsztatach akordeonowych.
    36. 5-10 .09.2017 – udział w 70 Coupe Mondiale (13 miejsce), Osimo – Włochy
    37. 22-23.11.2017 – Makroregionalne przesłuchania CEA uczniów Szkół Muzycznych II st. – wyróżnienie (25pkt)
    38. 6-7.04.2018 – XVIII Regionalne Spotkania Akordeonowe – 1 miejsce i Grand Prix
    39. 13-15.04.2018 – (Lublin) Ogólnopolski Konkurs Centrum Edukacji Artystycznej w specjalności akordeon – Grand Prix
    40. 26-28.04.2018 – XX Międzynarodowe Spotkania Akordeonowe w Sanoku – I miejsce
    41. 25.05.2018 – koncert laureatów Ogólnopolskiego Konkursu CEA – Warszawa (studio S1 im. Witolda Lutosławskiego)
    42. 20-29.07.2018 – Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach – Udział w warsztatach akordeonowych.
    43. 2.03.2019 – Ogólnopolski Konkurs im. Niziurskiego w Kielcach – I miejsce i Grand Prix
    44. 15-16.04. 2019 – Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy w Słupcy - I miejsce
    45. 25-28.04.2019 - Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe - I miejsce w kategorii studenckiej do lat 24
    46. 29.09-2.10.2020 – XI Konkurs Akordeonowy im. Andrzeja Krzanowskiego w Czechowicach Dziedzicach – wyróżnienie oraz nagroda  specjalna za najlepsze wykonanie utworu Grażyny i Andrzeja Krzanowskich „Sonata breve”.
    47. 2 – 8 .05. 2021 – Internationaler Akkordeonwettbewerb Klingenthal (Niemcy) – III miejsce w kategorii kameralnej w duecie wraz z Magdaleną Czestkowską
    48. 5 – 7. 05 .2021 – Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe – I miejsce w kategorii solowej oraz kameralnej.
    49. 30.06.2021 – II Akademicki Konkurs Akordeonowy AkordeOn-line - I miejsce w kategorii solowej oraz kameralnej.
    50. 1 – 7.08.2021 – 17 Festival Internazionale della Fisharmonica San Vincenzo la Costa – 1 miejsce w kategorii kameralnej.
    51. 21-23.10.2021 – XXI Międzynarodowe Spotkania Akordeonowe „Sanok 2021”- 1 miejsce w kategorii solowej
    52. 27-30.09.2022- XII Międzynarodowy Konkurs im. Andrzeja Krzanowskiego „Alkagran” w Czechowicach-Dziedzicach – 2 miejsce w kategorii solowej
    53. 25-27.04.2023 – XX Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe – 2 miejsce w kategorii solowej
    54. 11.12.2023 – Wydanie płyty „Bellow shape’s” vol. 2 – jako koordynatorka projektu oraz wykonawca, wiceprezes Studenckiego Koła Akordeonistów UMFC.
    55. 14.06.2024 – Koncert z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej w Warszawie – w programie Concerto Classico Mikołaja Majkusiaka
    56. 20-23.11.2024 – Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy im. Prof. Włodzmierza Lecha Puchnowskiego – 2 miejsce oraz nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego - „Trzy miniatury” Mikołaja Majkusiaka.

  • Maria Kożewnikow

    Sopranistka, doktorantka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. dr. hab. Roberta Cieśli na specjalności wokalistyka oraz kameralistyka. Ze śpiewem związana od 7 roku życia. Doświadczenie sceniczne zdobywała już w trakcie studiów, biorąc udział w projektach organizowanych przez Wydział Wokalno-Aktorskim UMFC w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, śpiewając tytułową rolę w operze Suor Angelica Giacomo Puccinego. Śpiewała również pod batutą znanych dyrygentów z orkiestrami takimi jak na przykład Sinfonia Varsovia. Od początku edukacji wielokrotnie doskonaliła technikę wokalną, uczestnicząc w kursach mistrzowskich z pedagogami z Polski i zagranicy w tym z Arturem, Rucińskim, Izabelą Kłosińską, Jakubem Józefem Orlińskim, Iwoną Sobotką, Stefanią Toczyską, Ewą Iżykowska czy Iriną Bogachevą oraz Mariną Shaguch. Miała przyjemność pracować również z wieloma coachami wokalnymi, kameralistami oraz pianistam takimi jak Michał Biel, Robert Morawski czy Grzegorz Biegas. Śpiewała także w Warszawskiej Operze Kameralnej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej czy Filharmonii Świętokrzyskiej.

    Obiektem prowadzonych przeze nią interdyscyplinarnych badań o charakterze artystyczno-naukowym jest wokalistyka, w tym w szczególności kameralistyka oraz aktorstwo w kontekście pracy nad dziełem scenicznym według pedagogicznych wskazówek zawartych w „systemie” Konstantina Stanisławskiego.

    fot. Mateusz Żaboklicki

  • Łukasz Krupiński

    Temat pracy doktorskiej: “Praktyczne zastosowanie analizy schenkerowskiej w wykonawstwie na podstawie wybranych utworów z literatury fortepianowej” Łukasz Krupiński - zwycięzca 7. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w San Marino oraz zdobywca wszystkich nagród specjalnych: Nagrody Publiczności, Nagrody Krytyków Muzycznych i Nagrody za najlepsze wykonanie koncertu z Orkiestrą. Finalista Międzynarodowego Konkursu Ferruccio Busoniego w Bolzano oraz zdobywca pierwszych nagród na Międzynarodowych Konkursach Pianistycznych w Hanowerze, Aachen, Goerlitz oraz Yamaha Music Foundation of Europe. W 2015 roku, będąc półfinalistą, znalazł się w prestiżowym gronie dwudziestu najlepszych pianistów XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jego debiutancka płyta "Espressione" została nominowana do nagrody International Classical Music Awards obok płyt Krystiana Zimermana i Evgeny Kissina oraz zdobyła doskonałe recenzje m.in. w Pizzicato Magazine, MDR Kultur, Radio Luxemburg, Radio France oraz Gramophone.

    W 2018 Łukasz Krupiński zadebiutował koncertem w Carnegie Hall / Isaac Stern Auditorium. W ostatnich latach występował w Londynie - w Wigmore Hall (2021 & 2022) oraz Royal Albert Hall, w Paryżu - Salle Cortot, a także z recitalami w Teatro La Fenice w Wenecji, La Verdi w Mediolanie, Merkin Hall w Nowym Yorku. Ostatnie występy artysty w Polsce obejmują recitale w Warszawskiej Filharmonii Narodowej (2023), w Sali Koncertowej NOSPR (2022) oraz Filharmonii Krakowskiej (2023). Łukasz Krupiński występował z czołowymi orkiestrami świata, między innymi z Jerusalem Symphony Orchestra, Buffalo Philharmonic, Orchestra of the Americas, Bratislava Radio Symphony Orchestra, George Enescu National Philharmonic Orchestra, Orkiestra Filharmonii Narodowej, Symfoniczna Orkiestra NOSPR, Sinfonia Varsovia oraz Royal Philharmonic Orchestra (2024). Artysta współpracował z renomowanymi dyrygentami, takimi jak Lawrence Foster, Daniel Raiskin, Antoni Wit, Jacek Kaspszyk, Hobart Earle oraz Robert Trevino. Artysta Steinwaya, Dwukrotny laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w twórczości, Stypendysta Fundacji Krystiana Zimermana. W 2016 został uhonorowany Medalem Pamiątkowym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w dowód uznania dla osiągnięć artystycznych.

    fot. Bruno Fidrych

  • Aleksandra Płaczek

    Solistka i kameralistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej. W 2019 roku ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie fortepianu prof. Elżbiety Tarnawskiej oraz kameralistyki fortepianowej prof. Katarzyny Jankowskiej-Borzykowskiej.

    Jako solistka współpracowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lwowskiej pod dyrekcją Yuriya Bervetskego oraz Orkiestrą Muzyka Naszych Czasów pod dyrekcją Marka Mosia. W czerwcu 2019 roku zadebiutowała także na deskach Filharmonii Narodowej, wykonując Koncert fortepianowy Andrzeja Panufnika z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Karola Szwecha. 

    Zdobywczyni nagrody specjalnej w XII Konkursie Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców w  Radziejowicach. W latach 2020-2023 współpracowała z orkiestrą kameralną Chain Ensemble, a od 2023 roku jest członkinią grupy Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble. W 2024 roku wraz z zespołem wydała płytę „Konteksty”, zawierającą utwory Zygmunta Krauze, nakładem wytwórni DUX Recording Producers.  Zaangażowana w projekty solowe i kameralne występowała w Polsce i poza granicami kraju: Indie, Austria, Węgry, Ukraina, Włochy, Niemcy, Słowacja, Estonia. Dokonywała światowych i krajowych prawykonań utworów, kompozytorów takich jak: Artur Zagajewski, Alex Mincek, Oliver Schneller, Nina Šenk, Wojciech Błażejczyk, Teoniki Rożynek, Rafał Ryterski, Żaneta Rydzewska, Monika Szpyrka, Paweł Malinowski, Matthias Krüger, Nina Fukuoka, Viacheslav Kyrylov.

    Występowała na festiwalach: Warszawska Jesień, Darmstädter Ferienkurse, Sacrum Profanum, Afekt Festival, LIMINA Festival, KODY Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej, TRZY-CZTE-RY, Łańcuch, Musica Polonica Nova, Scena Muzyki Nowej (Nowy Teatr), Elementi, Querceto International Piano Festival. Swój warsztat doskonaliła uczestnicząc w kursach pianistycznych i kameralnych prowadzonych m.in. przez ensemble recherche, Piotra Anderszewskiego, Macieja Grzybowskiego, Ivana Monighetti, Belcea Quartet, Aleksieja Orłowieckiego, Konrada Skolarskiego, Yozefa Ormeny, Krzysztofa Polonka czy Andrzeja Tatarskiego.

    W swojej pracy doktorskiej zajmuje się twórczością Georgesa Aperghisa, badając praktykę wykonawczą w kontekście jego twórczości, ze szczególnym uwzględnieniem jej granic i wyzwań interpretacyjnych.

    fot. Paulina Czarnecka

  • Dawid Rydz

    Naukę gry na akordeonie rozpoczął w 2003 roku w Szkole Muzycznej I st. w Goleniowie, którą ukończył w 2008 roku. W tym samym roku rozpoczął naukę w Szkole Muzycznej II st. w Szczecinie, którą ukończył z wyróżnieniem w 2014 roku. Kolejny etap jego edukacji to lata 2014–2019, kiedy odbywał studia I i II stopnia na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana, prof. Rafała Grząki oraz dr. hab. Grzegorza Palusa. W 2022 roku ukończył z wyróżnieniem studia podyplomowe na Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze w klasie prof. Geira Draugsvolla.

    Dawid jest laureatem ponad 40 nagród w kategorii solowej oraz kameralnej. Zdobywał nagrody na najbardziej prestiżowych konkursach i festiwalach o randze ogólnopolskiej oraz międzynarodowej (m.in. I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym dla studentów i muzyków zawodowych, I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Puli (Chorwacja), I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym Alkagran, II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Klingenthal, III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Castelfidardo). W 2020 roku został stypendystą programu „Młoda Polska” oraz pięciokrotnym stypendystą Prezydenta Miasta Szczecin. Od 2017 roku prowadzi czynną działalność pedagogiczną, będąc zapraszanym na lekcje mistrzowskie oraz do jury międzynarodowych konkursów akordeonowych. Obecnie prowadzi klasę akordeonu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie oraz w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Juliusza Zarębskiego w Warszawie.

    Od 2024 roku jest studentem Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Klaudiusza Barana. Jego badania koncentrują się na muzyce mikrotonowej z użyciem akordeonu samplowanego oraz koncertowego. Zainteresowanie tym tematem pojawiło się w 2018 roku w ramach projektu LUFT realizowanego na Akademii Muzycznej w Bazylei. Współpracując z prof. Johannesem Walterem oraz kompozytorami związanymi z projektem, opracował możliwość edycji oraz preparowania akordeonu cyfrowego z użyciem skali mikrotonowej. W ramach swojej działalności artystycznej prawykonał ponad 30 utworów na akordeon solo, z taśmą oraz kameralnie, autorstwa polskich i zagranicznych kompozytorów, takich jak: Żaneta Rydzewska, Demetre Gamsachurdia, Andy Kryeziu, Caspar Johannes Walter, Aleksandra Kaca, Szymon Strzelec, Teoniki Rożynek, Andrzej Karałow, Krzysztof Naklicki. Artysta jest czynnie koncertującym solistą oraz kameralistą w Polsce i za granicą. Występował w takich salach, jak: Wigmore Hall w Londynie, Pierre Boulez Saal w Berlinie, Filharmonia Zielonogórska, Filharmonia Szczecińska, Filharmonia Gorzowska, Pałac Belwederski, Zamek Królewski w Warszawie, Łazienki Królewskie, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego i wiele innych.

  • Michał Wróblewski

    Urodzony 6 czerwca 1983 w Gorzowie Wielkopolskim. Polski pianista jazzowy, kompozytor.
    Absolwent wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na kierunkach: Fortepian oraz Kompozycja i aranżacja. Zdobywca nagrody Grand Prix Jazz Juniors 2010 (jako Michał Wróblewski Trio), laureat nagrody festiwalu Transatlantyk – Instant Composition Contest (2014). Finalista międzynarodowego konkursu pianistycznego Nottingham International Jazz Piano Competition 2012. W 2015 r. uznany za „Nową Nadzieję” w corocznej ankiecie pisma „Jazz Forum”. Zdobywca nagrody Grand Prix Jazz Melomani w kategorii „Nadzieja Roku 2014”[1]. Od 2010 r. prowadzi trio jazzowe – Michał Wróblewski Trio.
    Autor projektu symfonicznego Jazz i Orkiestra, nagranego z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, z którą występował m.in. W Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. A. Osieckiej. Premiera albumu „Jazz i Orkiestra” miała miejsce w 2013r. z gościnnym udziałem Zbigniewa Namysłowskiego. W ramach projektu Jazz i Orkiestra występował i nagrywał również z Orkiestrą Polskiego Radia „Amadeus”, Baltic Neopolis Orchestra.
    W 2016 r. wyjechał do Nowego Jorku na zaproszenie Terence’a Blancharda, wielokrotnego zdobywcy nagród Grammy. Zespół Michał Wróblewski Trio wraz z Blanchardem odbył sesję nagraniową i wziął udział w europejskiej trasie koncertowej, występując wspólnie m.in. na festiwalu w Berlinie – Berliner Festspiele, koncercie w studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, koncercie Kaunas Jazz Festival na Litwie.
    Kontynuacją współpracy z Terencem Blanchardem jest album „Radiostatik”[4], nagrany w 2015 r. w Nowym Jorku w studiu MSR na Manhattanie (obecnie Sound On Sound Studios), z udziałem innych amerykańskich muzyków jazzowych młodego pokolenia, jak Raashan Ahmad, Andre Washington, Joshua Crumbly, Dana Hawkins. Nagranie realizował i współprodukował Russell Elevado. Wspólna europejska trasa koncertowa odbyła się w 2016 r. Od 2018 r. - 2022 - współpracował z Michałem Urbaniakiem jako aranżer i pianista w zespole “Urbanator”.

    Nagrody
    • Jazz Juniors 2010 – Grand Prix, wraz z Michał Wróblewski Trio,
    • Nottingam International Jazz Piano Competition 2012 – finalista,
    • Jazzowa Płyta Roku 2013 w plebiscycie Programu III Polskiego Radia
    • Jazz Forum – I miejsce w kategorii „Nadzieja roku” w 2014 r. w ankiecie czytelników,
    • Grand Prix Jazz Melomani - Polski Oscar Jazzowy w kategorii „Nadzieja roku 2014”,
    • Transatlantyk Instant Composition Contest 2014 – II nagroda,
    • Słowik – nagroda kulturalna miasta Gorzowa Wielkopolskiego 2014
    • Zasłużony dla Kultury Polskiej – Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

    Dyskografia
    Jako lider
    •2011 Michał Wróblewski Trio – „I remember” (Fonografika, Jazz Forum, 2011 r.)[7],
    •2012 Michał Wróblewski i NOSPR – „Jazz i Orkiestra” (Ellite Records, Fonografika 2012 r.),
    •2014 Michał Wróblewski Trio – „City Album” (Gats Production, Ellite Records, 2014 r.)[8],
    •2017 Michał Wróblewski – Radiostatik feat. Terence Blanchard[4].
    •2019 Radiostatik – Lucid Dream – AGORA, Filharmonia Szczecińska
    Gościnnie
    • 2010 „Starsi Panowie” ( Maleńczuk, Kukiz ),
    • 2010 „Panienki z Temperamentem” ( Kayah, Renata Przemyk),
    • 2011 „Mezalianse” (Justyna Steczkowska, Maciej Maleńczuk)
    • 2019 “From Warsaw with Love” - Michał Urbaniak