Pracownicy
ad. dr hab.
Tomasz Bińkowski
róg
Naukę gry na instrumencie rozpoczął w klasie skrzypiec w Podstawowej Szkole Muzycznej w Łodzi. W wieku 13 lat stawiał pierwsze kroki w nauce gry na waltorni pod okiem profesor Czesławy Szczukowskiej, którą darzy szczególnym szacunkiem, gdyż swoją osobowością ukierunkowała przyszłego waltornistę tworząc podwaliny warsztatowe, a także rozpalając miłość do instrumentu. Podczas nauki w liceum debiutował jako muzyk doangażowany do orkiestry Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina i Łódzkiej Orkiestrze Radiowej. Po ukończeniu Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi kontynuował naukę w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie profesora Jana Jeżewskiego. W okresie tym współpracował z wieloma orkiestrami i zespołami kameralnymi m.in.: Zespołem Kameralistów Polskich „Camerata Vistula”, Warszawską Operą Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową, Menuhin Festival Orchestra pod dyrekcją Lorda Yehudi Menuhina, a także Penderecki Festival Orchestra pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego. W latach 1992–1998 był związany etatem trzeciego waltornisty z orkiestrą „Sinfonia Varsovia”.
Z wymienionymi orkiestrami dokonał wielu nagrań płytowych z muzyką symfoniczną, filmową i kameralną. Od roku 1998 przez okres dwóch sezonów koncertowych był pierwszym waltornistą międzynarodowej orkiestry „Philharmonie der Nationen” pod dyrekcją Justusa Frantza. Po zakończeniu kontraktu rozpoczął pracę na stanowisku pierwszego waltornisty-solisty w Teatrze Wielkim — Operze Narodowej w Warszawie, z którym związany jest do dnia dzisiejszego.
Współpracuje na stałe z wieloma polskimi orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi m.in.: Krakowską Orkiestrą „Sinfonietta Cracovia”, Filharmonią Pomorską im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, Filharmonią im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu, Filharmonią Podkarpacką im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonia Podlaską w Białymstoku, Filharmonią im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Wrocławską Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum”, Orkiestrą Kameralną „Concerto Avenna”, Orkiestrą Kameralną „Feel Harmony”, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie.
Pozostając związany z Teatrem Wielkim, a także współpracując z wymienionymi orkiestrami symfonicznymi nie pozostawił swojego ulubionego gatunku muzycznego, jakim jest muzyka kameralna. Koncertował m.in. z: Kwartetem Wilanowskim, Kwartetem Śląskim, Paderewski Kwartet, Kwartetem „Prima Vista” oraz Wieniawski Quartet.
Jest założycielem Kwintetu Instrumentów Dętych Blaszanych „Chamber Brass”, z którym, oprócz wielu koncertów, nagrał pierwszą w Polsce płytę kwintetu blaszanego pod nazwą „Blacha” w technologii zapisu audiofilskiego „Hi-End”. Pod kierownictwem artystycznym Tytusa Wojnowicza tworzył zespół wykonujący na współczesnych instrumentach muzykę barokową i wczesnoklasyczną „Ensemble de Narol”, która od 2004 roku przekształciła się w większy skład kameralny i istnieje do dziś pod nazwą „Essentia Musica”.
Wspólnie z grupą zaprzyjaźnionych muzyków jest jednym z założycieli formacji „Gruppo di Tempera”. Jest to zespół o bardzo ciekawym zestawieniu instrumentalnym fortepianu i kwintetu dętego klasycznego. Połączenie tych instrumentów to różnorodność składów i form muzyki kameralnej, a także nieograniczone możliwości repertuarowe.
Od 2014 roku Tomasz Bińkowski jest wykładowcą w klasie rogu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.