Pracownicy

wykł.

Gabriela Machowska

Wydział: Wydział Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. dr hab. Pawła Kamińskiego, kameralistyki fortepianowej w klasie prof. dr hab. Mai Nosowskiej i dr hab. Roberta Morawskiego. Jest również absolwentką Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie w 2010 roku obroniła pracę magisterską na temat kameralistyki fortepianowej Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego.

wykł.

Gabriela Machowska

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. dr hab. Pawła Kamińskiego, kameralistyki fortepianowej w klasie prof. dr hab. Mai Nosowskiej i dr hab. Roberta Morawskiego. Jest również absolwentką Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie w 2010 roku obroniła pracę magisterską na temat kameralistyki fortepianowej Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego. Odbyła również roczne studia pianistyczne w Conservatoire Royal de Bruxelles w klasie Eugene Moguilevsky’ego i Olgi Roumchevitch. W 2002 i 2003 roku otrzymała stypendium Królowej Belgijskiej w ramach którego wzięła udział w Kursach Muzyki Kameralnej „Musica Mundi” w Waterloo w Belgii.

W 2010 roku wzięła udział w nagraniu płyty „Tradycje Chopinowskie we Lwowie”, nad którą patronat honorowy objął Konsulat Generalny RP we Lwowie. Na płycie zarejestrowano mało znane kompozycje uczniów Fryderyka Chopina związanych ze Lwowem (Karola Mikulego, Mieczysława Sołtysa i Stanisława Niewiadomskiego). Płyta była początkiem licznych koncertów promujących muzykę kompozytorów polskich (Filharmonie we Lwowie, Równem i Czerniowcach w Ukrainie, w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym, Austriackim Forum Kultury, na Festiwalu Pieśni Polskiej w Pałacu w Wilanowie organizowanym przez Filharmonię Romualda Traugutta, Polskiej Operze Królewskiej).

Koncertowała również w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podkarpackiej, wraz z orkiestrą Capella Bydgostiensis, Suwalską Orkiestrą Kameralną oraz Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu. Ma również doświadczenie jako wykonawczyni muzyki Astora Piazzolli oraz argentyńskich tang tanecznych, które zdobywała koncertując z zespołem Sentido del Tango i nagrywając z nim płytę „Retrato”.

Współpracuje zarówno ze śpiewakami wykonując zapomniany, lub mało popularny  repertuar pieśniowy (kompozycje Karola Mikulego, Henryka Melcera), jak i z chórami,  przygotowując dzieła wokalne i wokalno-instrumentalne. W 2019 roku wzięła udział w pracach nad „Polskim Requiem” Krzysztofa Pendereckiego, pod batutą samego kompozytora, śpiewanym przez Internationale Chorakademie Lübeck. Wykonanie to uświetniło obchody 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej.

Od 2017 roku jest pianistką-akompaniatorką na Wydziale Dyrygentury i Wokalistyki Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Rytmiki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.