7 IV 2022 r.

Sala Sukcesu - Maria Opałka

Podczas najbliższego Master Session, które odbędzie się 11.04.2021 o godz. 12.00 Gościem Anny Proszowskiej – Sala w Sali Sukcesu będzie Maria Opałka – Warner Music Poland.

Następuje inflacja wartości, które branży muzyki klasycznej były kiedyś dane, które posiadała. Niestety nie budujemy nic w zamian. Tworzymy bańkę, która musi w końcu pęknąć, ale mało kto to rozumie Już dziś na naszych oczach zmienia się pojęcie „muzyki klasycznej” oraz „muzyki współczesnej”. Jeśli prześpimy moment, nie zawalczymy o odbiorcę i własny rynek może nie być już powrotu.”

Maria Opałka

 

Maria Opałka jest badaczką, naukowczynią. Obecnie zajmuje się unikalnymi badaniami nad związkami pomiędzy muzyczną kulturą artystyczną, ekonomią, marketingiem i PR, a także implementacją innowacyjnych narzędzi cyfrowych z zakresu marketingu i komunikacji do prezentacji i umacniania pozycji muzyki poważnej na rynku.

 

Od 2012 r. producentka wykonawcza i manager zarządzająca działem muzyki poważnej w międzynarodowych wytwórniach fonograficznych (EMI, Parlophone, Warner Music Poland). Ukończyła Muzykologię w Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studium Public Relations UW. Studiowała fortepian w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz organy i muzykę kościelną w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W latach 2011-2019 prezeska Fundacji ForMusic, w której realizowała projekty artystyczne i popularyzujące muzykę poważną. Wcześniej pracowała m.in. w zarządzie Jeunesses Musicales Polska i licznych organizacjach pozarządowych. Tworzyła kampanie wizerunkowe artystów takich jak Szymon Komasa, Janusz Wawrowski, Aleksander Dębicz, współtworzyła kampanie płyt Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestry Sinfonia Varsovia, Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa i in. Producentka wykonawcza nagrodzonego GRAMMY albumu „Penderecki conducts Penderecki”.

 

Spośród tegorocznych Master Session to właśnie jest szczególnie istotne, ponieważ dotykać będzie tematów trudnych, których środowiskowo i systemowo unikamy, co nie znaczy, że same znikną. Ich znaczenie
w perspektywie lat będzie kluczowe zarówno dla samych muzyków jak i całej branży.

 


Podczas Master Session pojawią się takie tematy:

 

  • „Sztuka ma wartość” – ale dla kogo właściwie?
  • „Kultura wysoka” – co to właściwie znaczy?
  • Perspektywa instytucji, artysty i odbiorcy – są zupełnie, ale to zupełnie różne. Jeśli tego nie zrozumiemy, nie będziemy w perspektywie czasu mieć odbiorców.
  • Psychologia wartości i psychologia preferencji muzycznych – jak się mają do promocji oferty muzycznej?
  • Jakie są motywacje konsumenta muzyki poważnej?
  • Jak wartości osobiste motywują potencjalnych odbiorców muzyki poważnej?
  • „muzyka klasyczna”, „muzyka współczesna” – co to właściwie jest? Jak rozumie te pojęcia np. absolwent akademii muzycznej a jak politechniki czy uniwersytetu?
  • Dlaczego tak rozpaczliwie potrzebujemy wiedzy o tym dla kogo gramy i kogo w przyszłości mamy uczyć?
  • Co się stanie jeśli nie będziemy zdobywać i wykorzystywać wiedzy na temat odbiorców kultury i jak to przekłada się już dziś na promocję, finansowanie i pozycję sztuki muzycznej w XXI wieku?

Master Session skierowane jest do studentów, absolwentów i pedagogów UMFC i odbędzie się via ZOOM. Zainteresowanych proszę o przesyłanie zgłoszeń wyłącznie na adres anna.proszowska-sala@chopin.edu.pl . Deadline: 10.04.2022 do godz. 15.00.

 

Serdecznie zapraszam!