24 lutego 2023 r.

  • godz. 19:00

Koncert Symfoniczny

KONCERT SYMFONICZNY
zorganizowany w ramach  Międzynarodowego Dnia Walki z Rakiem i Światowego Dnia Chorego

24.02.2023 (piątek) | godz.19:00
Sala Koncertowa ZSM w Białymstoku (dawna Filharmonia), ul. Podleśna 2

Wstęp za okazaniem bezpłatnych biletów wejściowych
Rezerwacja biletów pod numerem telefonu +48 85 664 67 54

Odbiór bezpłatnych wejściówek w budynku administracji Białostockiego Centrum Onkologii
przy ul. Warszawskiej 15 (Kancelaria) od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.00.

Współorganizatorem Koncertu jest Białostockie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Białymstoku

Wykonawcy:
Natalia Słowikowska sopran

Gabriela Celińska-Mysław mezzosopran
Emilia Rabczak mezzosopran
Andrzej Michałowski tenor
Michał Tokajuk tenor
Michał Orzołek  baryton
Grzegorz Ciulkin bas
ORKIESTRA SYMFONICZNA UMFC Filia w Białymstoku
MARTA KLUCZYŃSKA dyrygent

W programie utwory
WOLFGANGA AMADEUSZA MOZARTA
Uwertura do opery „Wesele Figara”
Recytatyw "Amici miei" i aria "Il mio tesoro" z II aktu opery "Don Giovanni", KV 527
Aria "Diggi, daggi, schurry, murry" z singspielu "Bastien und Bastienne", KV 50/46b 
Duet "Geh, Herz von Flandern!" z singspielu "Bastien und Bastienne", KV 50/46b
Aria Sesto ,,Deh per questo'' z II aktu opery ,,Łaskawość Tytusa", KV 621
Aria Cherubina ,,Voi che sapete" z I aktu opery ,,Wesele Figara'', KV 492
Duet Don Giovanniego i Zerliny ,,La ci darem la mano" z I aktu opery ,,Don Giovanni", KV 527
Symfonia nr 41 C-dur „Jowiszowa” KV 551

Marta Kluczyńska
DYRYGENT

Dyrygentka młodego pokolenia o szerokim repertuarze operowym, baletowym i symfonicznym, od lat związana z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie. Stale poszukuje nowych dróg interpretacyjnych i nieoczywistego repertuaru wartego pokazania szerokiej publiczności. Od roku 2021 pełni funkcję kierownika muzycznego Polskiego Baletu Narodowego. W 2022 roku przywróciła do życia twórczość kompozytora Henryka Jareckiego, którego operę „Barbara Radziwiłłówna” opracowała i wykonała z Orkiestrą i Chórem Teatru Wielkiego-Opery Narodowej po raz pierwszy od prawykonania we Lwowie w 1893 roku.Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Marka Pijarowskiego oraz w klasie fortepianu prof. Elżbiety Karaś- Krasztel. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich dyrygentów, jak: Colin Metters, Gabriel Chmura i Jerzy Salwarowski. Uczestniczyła w warsztatach organizowanych przez European Network of Opera Academies: podczas Edinburgh Festival (Wielka Brytania, 2010) i w Académie Européene du Festival d’Aix-en-Provence (Francja, 2011, warsztaty prowadzone przez Petera Eötvösa; 2019 warsztaty Katie Mitchell). W roku 2019 wzięła udział w programie-rezydencji Hart Institute for Women Conductors w The Dallas Opera.Od sezonu artystycznego 2008/09 związana jest z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie zadebiutowała w wieku 24 lat, prowadząc spektakl W krainie czarodziejskiego fletu. Następnie powierzono jej do prowadzenia spektakle operowe i baletowe takie jak: Straszny dwór, Romeo i Julia, Dziadek do orzechów, Don Kichot, Korsarz, Tristan, I przejdą deszcze… W latach 2013 i 2014 objęła kierownictwo muzyczne prawykonań oper w ramach Projektu ‘P’ — dla głosów i rąk Jagody Szmytki, Transcryptum Wojtka Blecharza, Zwycięstwo nad słońcem Sławomira Wojciechowskiego oraz Solarize Marcina Stańczyka.Występowała także z Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Gorzowską, Filharmonią w Szczecinie, Filharmonią Łódzką, Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Filharmonią Zielonogórską, Filharmonią Świętokrzyską, Orkiestrą Symfoniczną UMFC, Operą Wrocławską (La Cenerentola, Oberto), Landestheater Coburg (Le Nozze di Figaro), Polską Operą Królewską, Operą na Zamku w Szczecinie. Jako dyrygentka brała również udział w wielu festiwalach — Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Musica Polonica Nova czy Bydgoski Festiwal Operowy (występ gościnny Orkiestry Opery Narodowej i Polskiego Baletu Narodowego — maj 2015).Od roku 2018 obejmuje kierownictwo muzyczne corocznych plenerowych wystawień operowych przed Pałacem Radziwiłłów w Nieborowie, gdzie do tej pory pokazano m. in. opery: Goplana Władysława Żeleńskiego, Don Giovanni Wolfganga Amadeusza Mozarta czy Szarlatan czyli wskrzeszanie umarłych Karola Kurpińskiego.Marta Kluczyńska współpracuje także ze studentami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, z którymi przygotowała wiele spektakli operowych: Napój miłosny Gaetano Donizettiego, Sen nocy letniej Benjamina Brittena, La bohème Giacomo Pucciniego, Straszny Dwór, Halka (wersja wileńska)   i Widma Stanisława Moniuszki, Die Verschworenen Franza Schuberta.