Wielu artystów muzyków wydaje swoje płyty. Tego typu przedsięwzięcie wiąże się z ogromnym wysiłkiem intelektualnym, czasowym, logistycznym i finansowym. W końcu kiedy nagranie jest gotowe następuje moment, kiedy tej pracy powinniśmy nadać należytą oprawę. Bo przecież płyta powinna być godnie zaprezentowana światu. Powinna przyciągać uwagę, zachęcać. To właśnie jej wyjątkowa okładka i powiązane z nią materiały graficzne stanowią jeden z ważniejszych elementów późniejszej komunikacji wydawnictwa, w tym materiałów prasowych i kampanii reklamowych.
Jednak na tysiące płyt ukazujących się na rynku muzyki poważnej – niewiele jest takich, których strona wizualna przyciąga wzrok, zwraca uwagę, sprawia, że na półce z innymi wydawnictwami, tej realnej i wirtualnej, wyróżniają się, a późniejsze działania promocyjne są dzięki niej atrakcyjne.
W najbliższy poniedziałek 25.04.2022 o godz. 12.00 podczas Master Sessions w Sali Sukcesu Gościem Anny Proszowskiej – Sala będzie Honorata Karapuda, fotografka i graficzka, mistrzyni portretu kreatywnego nieustannie poszukująca nowych środków wyrazu i nowych źródeł inspiracji. O jej kunszcie mówią jej niezwykłe projekty, które będziemy mogli zobaczyć podczas spotkania.
Honorata Karapuda to eksperymentatorka w synergicznym łączeniu wszystkiego, co piękne. Od wielu lat kreuje wizerunek polskich artystów i tworzy oprawy wizualne projektów muzycznych, teatralnych oraz filmowych. Stworzyła okładki płyt Meli Koteluk, Jakuba Józefa Orlińskiego, Doroty Miśkiewicz, Urszuli, zespołów Jazzpospolita, BeMy i Goya. Współpracowała z wieloma teatrami (Teatrem WARSawy, Teatrem Trans-Atlantyk, Pożarem w Burdelu, Kabaretem Moralnego Niepokoju) oraz festiwalami (OFF Festival, Open'er, Tauron Nowa Muzyka, Męskie Granie, Fryderyki 2019 czy festiwal Sopot Non Fiction). Współautorka projektu „Galatea zbuntowana. Art Fashion & Photography" pod patronatem Opery Narodowej. W okresie 2017-2018 razem z Chi-Chi Ude z wielkim sukcesem prowadziła Galerię ETHOS przy placu Trzech Krzyży w Warszawie. 2018-2019 ściśle współpracowała przy trasie „Małomiasteczkowy" Dawida Podsiadło oraz na planie popularnego serialu „Ucho Prezesa".
Podczas spotkania będziemy rozmawiać m.in. o tym:
• Jak można w sposób oryginalny, niezwykły podejść do zaprojektowana należytej oprawy wizualnej płyty?
• Jak powstają kultowe okładki? Od czego się zaczyna?
• Czy muzyka poważna potrzebuje świeżości w kwestii wizualnej komunikacji?
• Jak wygląda proces tworzenia kreatywnych projektów związanych z wydawnictwami płytowymi?
• Jakie znaczenie ma oprawa wizualna w promocji albumu?
Master Session skierowane jest do studentów, absolwentów i pedagogów UMFC i odbędzie się via ZOOM.
Zainteresowanych proszę o przesyłanie zgłoszeń wyłącznie na adres anna.proszowska-sala@chopin.edu.pl
Deadline: 24.04.2022 do godz. 15.00.
Serdecznie zapraszamy!