Edukacja w sztuce tańca
1 grudnia 2024 r.
Więcej >
Wydział Tańca prowadzi kształcenie w ramach specjalności Pedagogika baletowa, Taniec współczesny oraz Choreografia, na studiach I i II stopnia.
Istotą kształcenia na studiach stacjonarnych I stopnia na specjalności Taniec współczesny jest przygotowanie studenta do zadań artystycznych – wykonawczych i interpretacyjnych w zespołach zawodowych tańca współczesnego, teatrach tańca i projektach artystycznych. Absolwent studiów po osiągnięciu zakładanych efektów kształcenia, uzyskuje tytuł zawodowy licencjata. Jest wyposażony w pełen zakres wiedzy i umiejętności w obszarze różnych technik tańca współczesnego takich jak modern i contemporary, a także innych technik, stylów i form jak taniec klasyczny, taniec jazzowy, taniec nowoczesny, improwizacja i kontakt-improwizacja. Absolwent ma wiedzę teoretyczną dotyczącą struktury ruchu, teorii tańca i jego przemian w kulturze. Absolwent ma umiejętności w zakresie języka obcego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Studia stacjonarne I stopnia na specjalności Pedagogika baletowa przygotowują do pracy dydaktycznej w zakresie tańca, praktyka odbywa się w Ogólnokształcących Szkołach Baletowych. Absolwent po osiągnięciu zakładanych efektów kształcenia uzyskuje tytuł zawodowy licencjata. Jego doświadczenie obejmuje między innymi projektowanie procesu dydaktycznego w zakresie praktyki i teorii oraz komponowanie etiud tanecznych. absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne (Dz.U.2021.1665), ma kompetencje do nauczania tańca w technikach, formach i stylach przewidzianych programem szkoły baletowej (klasy 1-6), ma kwalifikacje merytoryczne i dydaktyczne w zakresie tańca niezbędne do pracy w różnego rodzaju instytucjach kultury. Absolwent ma umiejętności w zakresie języka obcego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Studia stacjonarne II stopnia na specjalności Pedagogika baletowa charakteryzuje pogłębienie wiedzy oraz rozszerzenie umiejętności w obszarze dydaktyki tańca, które zorientowane jest treści zaawansowane pod względem trudności merytorycznej i problemowej (klasy 7-9 szkoły baletowej), praktyka odbywa się w Ogólnokształcących Szkołach Baletowych. Absolwent po osiągnięciu zakładanych efektów kształcenia, uzyskuje tytuł zawodowy magistra. Jego doświadczenie obejmuje między innymi projektowanie procesu dydaktycznego w zakresie praktyki i teorii oraz komponowanie etiud tanecznych na wyższym poziomie trudności. Absolwent posiada kompetencje do nauczania tańca w technikach, formach i stylach, ma kwalifikacje merytoryczne i dydaktyczne w zakresie sztuki tańca niezbędne do pracy w różnego rodzaju instytucjach kultury. Absolwent ma umiejętności w zakresie języka obcego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kandydaci, którzy nie ukończyli studiów pierwszego stopnia na Wydziale Tańca, na specjalności Pedagogika baletowa, mają możliwość zdobycia przygotowania pedagogicznego.
Studia niestacjonarne II stopnia na specjalności Choreografia przygotowują do samodzielnej pracy twórczej w zespołach prezentujących różne techniki, style i formy tańca. Absolwent studiów II stopnia na specjalności Choreografia po osiągnięciu zakładanych efektów kształcenia uzyskuje tytuł zawodowy magistra. Posiada umiejętność działania w procesie kreacji dzieła choreograficznego, zna komponenty dzieła choreograficznego, ma umiejętność stosowania intermedialnych i multimedialnych kreacji artystycznych. W poszanowaniu najwyższej jakości prezentacji absolwent ma kompetencje do podjęcia działań twórczych z wykorzystaniem najnowszych technologii we współpracy z partnerami z innych dziedzin sztuki i nauki. Absolwent ma umiejętności w zakresie języka obcego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Kadra pedagogiczna Wydziału Tańca reprezentuje różne obszary sztuki i nauki. to absolwenci polskich i zagranicznych uczelni.
Wydział Tańca cyklicznie organizuje także otwarte dla publiczności Spotkania ze sztuką tańca, które mają charakter popularyzatorski, wzbogacają wiedzę studentów na temat dokonań artystycznych wybitnych artystów, służą rozwojowi ich kompetencji. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli: Elżbieta Jaroń, Bożena Kociołkowska, Henryk Konwiński, Przemysław Śliwa, Emil Wesołowski.
Studenci praktykę wykonawczą zdobywają w ramach Chopin University Dance Company. Prezentacje zespołu mają miejsce w ramach koncertów organizowanych przez UMFC w ramach Wieczoru Tańca Współczesnego, cyklicznych koncertów z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca, a także we współpracy z instytucjami kultury: Teatrem Tańca Zawirowania, Międzynarodową Letnią Akademią Muzyki Dawnej, a także w ramach audycji TVP Kultura - Baletownik (2019), Scena Taneczna (2021).
INFORMATOR - PIERWSZY STOPIEŃ
Kierunek: taniec
Specjalność: pedagogika baletowa
studia licencjackie, stacjonarne I stopnia
Studia kierowane są do absolwentów ogólnokształcących szkół baletowych oraz szkół sztuki tańca. Absolwent specjalności pedagogika baletowa, po osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się, uzyskuje tytuł zawodowy licencjata. Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne, ma kompetencje do nauczania tańca w technikach, formach i stylach przewidzianych programem szkoły baletowej. Predestynowany jest także do prowadzenia zajęć teoretycznych związanych ze sztuką tańca. Ma kwalifikacje merytoryczne i dydaktyczne w zakresie tańca niezbędne do pracy w różnego rodzaju instytucjach kultury. Zajęcia odbywają się w trybie zjazdów i trybie online (niedziele, poniedziałki), a także podczas sesji zimowej (styczeń/luty) i sesji letniej (czerwiec/lipiec).
Sprawdziany
16.06.2025 r., g. 10.00
SALA RYTMIKI I TAŃCA w siedzibie UMFC
• sprawdzian umiejętności praktycznych z zakresu tańca klasycznego
• sprawdzian umiejętności praktycznych z zakresu tańca współczesnego
• sprawdzian umiejętności praktycznych z zakresu tańca ludowego
• sprawdzian umiejętności praktycznych z zakresu tańca charakterystycznego
• sprawdzian ustny z historii tańca oraz wiedzy o tańcu
Zakres materiału
• Repertuar baletowy, elementy składowe lekcji, np. „małego adagio” lub „dużego allegro”, pozy, rodzajów pirouettes, port de bras, pas de bourrée, etc.
• Podstawowe zagadnienia techniki Marty Graham.
• Kroki i figury, cechy charakterystyczne polskich tańców narodowych i regionalnych.
• Kroki i figury, cechy charakterystyczne tańców rosyjskich, węgierskich, hiszpańskich. Przyporządkowanie formy tanecznej konkretnemu narodowi.
• Wiedza na temat technik, stylów i formy tańca.
• Znajomość historii tańca w oparciu o podstawę programową przedmiotu historia tańca (Dz.U. z 2024 r. poz. 1019).
Literatura
1. G. Dąbrowska, Tańcujże dobrze, Warszawa 1991.
2. G. Dąbrowska, Taniec w polskiej tradycji. Leksykon, Warszawa 2005/2006.
3. R. Lange, O istocie tańca i jego przejawach w kulturze: perspektywa antropologiczna, Poznań 2009 lub wcześniejsze wydanie.
4. Słownik tańca współczesnego, red. M. Leyko, J. Szymajda, Łódź 2022.
5. I. Turska, Krótki zarys historii tańca i baletu, Warszawa 2024 lub wcześniejsze wydania.
6. A.J. Waganowa, Zasady tańca klasycznego, Kraków 1952 lub późniejsze wydania.
Dokumenty dodatkowe
– niewymagane
Kierunek: Taniec
Specjalność: Taniec współczesny
studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie
Studia kierowane są do uzdolnionych tancerzy, którzy chcą rozpocząć edukację w zakresie szeroko pojętego tańca współczesnego, a swoją przyszłość zawodową pragną połączyć z profesjonalną pracą tancerza. Program studiów zakłada edukację w zakresie technik, stylów i form tańca współczesnego takich jak modern i contemporary, taniec jazzowy, taniec klasyczny, taniec nowoczesny, improwizacja i kontakt-improwizacja. Studia kierowane są do tancerzy, którzy ukończyli szkoły tańca i baletu, kursy kwalifikacyjne, szkolenia i warsztaty.
Przedmioty główne i kierunkowe prowadzą:
• dr hab. Andrzej Morawiec, prof. UMFC
• dr Izadora Weiss
• dr Aleksandra Bilińska-Słomkowska
• dr Joanna Sibilska
• dr Katarzyna Sempolska
• dr Paulina Wycichowska
Sprawdziany
ETAP I
ONLINE
sprawdzian umiejętności w zakresie tańca – pokaz kompozycji solowej we własnym wykonaniu, plik audio-wideo (ok. 3 minut)
Nagranie należy przesłać za pośrednictwem ONEDRIVE do dnia 03.06.2025.
ETAP II
17.06.2025, g. 10.00
SALA RYTMIKI I TAŃCA w siedzibie UMFC
sprawdzian umiejętności w zakresie technik tańca współczesnego, improwizacji ruchowej wg struktury wylosowanej tematycznie oraz historii tańca
Zakres materiału
Umiejętności taneczne oraz improwizacyjne.
Literatura
1. W. Klimczak, Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca, Kraków 2010.
2. R. Lange, O istocie tańca i jego przejawach w kulturze: perspektywa antropologiczna, Poznań 2009 lub wcześniejsze wydanie.
3. A. Rembowska, Teatr Tańca Piny Bausch. Sny i rzeczywistość, Warszawa 2009.
4. B. Sier-Janik, Post Modern Dance: Zarys problematyki – twórcy i techniki, Warszawa 1995.
5. Słownik tańca współczesnego, red. M. Leyko, J. Szymajda, Łódź 2022.
6. Taniec współczesny w Polsce w drugiej połowie XX wieku, red. A. Banach, J. Grzybowski, S. Nieśpiałowska-Owczarek, Łódź 2017.
7. I. Turska, Krótki zarys historii tańca i baletu, Kraków 2024 lub wcześniejsze wydania.
Dokumenty dodatkowe
Portfolio w formacie (jeden plik pdf), oznaczone imieniem i nazwiskiem. Portfolio powinno zawierać informacje na temat edukacji artystycznej – zaświadczenia ukończenia kursów, warsztatów lub studiów tanecznych, certyfikaty związane z tańcem, nagrody i dyplomy konkursowe.
Portfolio należy przesłać za pośrednictwem ONEDRIVE do dnia 03.06.2025.
INFORMATOR - DRUGI STOPIEŃ
Kierunek: Taniec
Specjalność: Pedagogika baletowa
studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie
Studia kierowane są do absolwentów ogólnokształcących szkół baletowych oraz szkół sztuki tańca. Absolwent specjalności pedagogika baletowa po osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się, uzyskuje tytuł zawodowy magistra. Uprawniony jest do podjęcia pracy artystycznej, dydaktycznej i twórczej w szkołach baletowych. Przygotowany jest do nauczania tańca w technikach, formach i stylach przewidzianych programem szkoły baletowej. Predestynowany jest także do prowadzenia zajęć teoretycznych związanych ze sztuką tańca. Ma kwalifikacje merytoryczne i dydaktyczne potrzebne do pracy w różnego rodzaju instytucjach kultury, szkołach, zespołach, klubach, etc. Kandydaci, którzy nie ukończyli studiów pierwszego stopnia na Wydziale Tańca, na specjalności pedagogika baletowa, mają możliwość zdobycia przygotowania pedagogicznego.
Zajęcia odbywają się w trybie zjazdów i trybie online (niedziele, poniedziałki), a także podczas sesji zimowej (styczeń/luty) i sesji letniej (czerwiec/lipiec).
Sprawdziany
7.07.2025 r., g. 10.00
SALA RYTMIKI I TAŃCA w siedzibie UMFC
• sprawdzian z zakresu tańca klasycznego
• sprawdzian z zakresu tańca ludowego
• sprawdzian z zakresu tańca charakterystycznego
• sprawdzian z zakresu tańca współczesnego
Zakres materiału
• Umiejętności praktyczne (pokaz), wiedza teoretyczna (zasady wykonania) i metodyczna (dydaktyka przedmiotowa). Stosowanie pojęć w praktyce, przygotowanie ćwiczeń wspomagających prawidłowe wykonanie kroków i figur, samodzielne komponowanie ćwiczeń i etiud tanecznych. Poziom klas I-VI ogólnokształcących szkół baletowych.
• Taniec klasyczny
• Taniec ludowy – polskie tańce narodowe oraz regionalne (śląskie, kurpiowskie, wielkopolskie, kaszubskie i rzeszowskie)
• Taniec charakterystyczny – tańce rosyjskie, węgierskie i hiszpańskie
• Taniec współczesny
Literatura
1. G. Dąbrowska, Tańcujże dobrze, Warszawa 1991.
2. G. Dąbrowska, Taniec w polskiej tradycji. Leksykon, Warszawa 2005/2006.
3. R. Lange, O istocie tańca i jego przejawach w kulturze: perspektywa antropologiczna, Poznań 2009 lub wcześniejsze wydanie.
4. T. Nowak, Taniec narodowy w polskim kanonie kultury. Źródła, geneza, przemiany, Warszawa 2016.
5. J. Rey, Taniec jego rozwój i formy, Warszawa 1985.
6. Z. Rudnicka, Tancerz, szkoła, scena, Warszawa 2012.
7. Słownik tańca współczesnego, red. M. Leyko, J. Szymajda, Łódź 2022.
8. Tańce polskie. Kujawiak, oberek, red. K. Carlos-Machej, Warszawa 2020.
9. Tańce polskie. Polonez, krakowiak, red. K. Carlos-Machej, Warszawa 2016.
10. I. Turska, Krótki zarys historii tańca i baletu, Kraków 2024 lub wcześniejsze wydania.
11. A.J. Waganowa, Zasady tańca klasycznego, Kraków 1952 lub późniejsze wydania.
Dokumenty dodatkowe – niewymagane
Kierunek: Taniec
Specjalność: Choreografia
studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie
Absolwent specjalności choreografia po osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się uzyskuje tytuł zawodowy magistra. Studenci w ramach studiów drugiego stopnia nabywają umiejętności praktyczne w zakresie sztuki tańca, z nastawieniem na wiedzę o komponowaniu dzieł choreograficznych. Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy twórczej. Zajęcia odbywają się w trybie zjazdów i trybie online (niedziele, poniedziałki), a także podczas sesji zimowej (styczeń/luty) i sesji letniej (czerwiec/lipiec).
Sprawdziany
7.07.2024 r., g. 12.00
SALA RYTMIKI I TAŃCA w siedzibie UMFC
• sprawdzian umiejętności tanecznych z zakresu lekcji tańca klasycznego i tańca współczesnego
• sprawdzian – pokaz przygotowanej wcześniej, kompozycji ruchowej do muzyki w dowolnym stylu, technice tańca, we własnym wykonaniu (ok. 3 min.)
• sprawdzian – improwizacja ruchowa inspirowana utworem muzycznym albo tematem losowo wybranym przez kandydata
• sprawdzian z zakresu teorii, historii i wiedzy o tańcu
Zakres materiału
• Techniki taneczne.
• Kompozycja tańca.
• Teoria, historia tańca i baletu, wiedza o tańcu.
• Reprezentatywne dzieła choreograficzne i ich twórcy (XIX- XXI wiek).
• Improwizacja ruchowa według losowo wybranego tematu: postać, emocja, bądź zadanie z treścią.
Literatura
1. R. Buckle, Diagilew, Kraków 2014.
2. S. Drajewski, Conrad Drzewiecki. Reformator polskiego baletu, Poznań 2014.
3. J. Ignaczak, Istnienie grać. Portret Ewy Wycichowskiej, Poznań 2018.
4. J. Jarzynówna-Sobczak, B. Kanold, Rozmowy o tańcu, Gdańsk 2003.
5. W. Klimczak, Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca, Kraków 2010.
6. R. Lange, O istocie tańca i jego przejawach w kulturze: perspektywa antropologiczna, Poznań 2009 lub wcześniejsze wydanie.
7. J. Marczyński, Dziesięciu tańczących facetów, Warszawa 2014.
8. J. Marczyński, Dziesięć tańczących kobiet, Warszawa 2016.
9. T. Nowak, Taniec narodowy w polskim kanonie kultury. Źródła, geneza, przemiany, Warszawa 2016.
10. A. Rembowska, Teatr Tańca Piny Bausch. Sny i rzeczywistość, Warszawa 2009.
11. J. Rey, Taniec jego rozwój i formy, Warszawa 1985.
12. Z. Rudnicka, Tancerz, szkoła, scena, Warszawa 2012.
13. Słownik tańca współczesnego, red. M. Leyko, J. Szymajda, Łódź 2022.
14. Taniec współczesny w Polsce w drugiej połowie XX wieku, red. A. Banach, J. Grzybowski, S. Nieśpiałowska-Owczarek, Łódź 2017.
15. Tańce polskie. Kujawiak, oberek, red. K. Carlos-Machej, Warszawa 2020.
16. Tańce polskie. Polonez, krakowiak, red. K. Carlos-Machej, Warszawa 2016.
17. Tańcząc piórem. Nauka w służbie Terpsychory, red. H. Raszewska, Warszawa 2014.
18. I. Turska, Krótki zarys historii tańca i baletu, Kraków 2024 lub wcześniejsze wydania.
19. I. Turska, Spotkanie ze sztuką tańca, Kraków 2000.
20. A.J. Waganowa, Zasady tańca klasycznego, Kraków 1952 lub późniejsze wydania.
Dokumenty dodatkowe
Jeśli kandydat nie ukończył studiów I stopnia na Wydziale Tańca, zobowiązany jest do udokumentowania praktyki tanecznej.
Portfolio, w formacie pdf (jeden plik), oznaczone imieniem i nazwiskiem, powinno zawierać informacje na temat edukacji artystycznej – zaświadczenia ukończenia kursów, warsztatów lub studiów tanecznych, certyfikaty związane z tańcem, nagrody i dyplomy konkursowe.
Portfolio należy przesłać za pośrednictwem ONEDRIVE do dnia 24.06.2025 r.
Kandydat, w dniu egzaminu, zobowiązany jest dostarczyć przewodniczącemu Komisji nośnik z plikiem audio (CD, USB).
HISTORIA WYDZIAŁU
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie od 1972 roku kształci się zawodowych tancerzy w ramach specjalności pedagogicznej. Początkowo były to Zaoczne Wyższe Studia Nauczycieli Tańca powołane dzięki przychylności Rektora prof. T. Maklakiewicza oraz dziekana Wydziału Wychowania Muzycznego prof. A. Szalińskiego. Projekt program studiów został opracowany w Centralnym Ośrodku Pedagogicznym Szkolnictwa Artystycznego przez Teresę Czajkowską, wizytatora szkolnictwa baletowego, Kazimierza Milattiego, dyrektora COPSA oraz Barbary Kasprowicz, dyrektorkę artystyczną Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie. Podstawy programowe tworzyli m. in. prof. Zbigniew Korycki, prof. dr hab. Janina Pudełek, Irena Turska, mgr Danuta Piasecka, mgr Jarosław Piasecki, dr Krystyna Świderska, prof. dr. hab. Gerwazy Świderski. Specjalnością, do 1994 roku kierował prof. Zbigniew Korycki, w latach 1994-2010 st. wykł. mgr Małgorzata Kucharska-Nowak, następnie dr hab. Aleksandra Dziurosz, prof. UMFC, a od 2013 roku dr hab. Klaudia Carlos-Machej, prof. UMFC, która od 2019 roku pełni funkcję dziekana Wydziału Tańca. Kierownikiem Katedry Tańca, wcześniej Zakładu Tańca, w latach 2010-2020, była prof. dr hab. Ewa Wycichowska. Od roku akademickiego 2020-2021 funkcję tę sprawuje dr hab. Beata Książkiewicz, prof. UMFC.
Od momentu powstania specjalności można zauważyć jej dynamiczny rozwój. W 2001 roku powołano Podyplomowe Studia Teorii Tańca, w 2004 r. utworzono kierunek Taniec, w 2011 r. nową specjalność – Choreografia i Teoria Tańca. Ewolucja kierunku przebiegała za sprawą licznych konferencji naukowo-artystycznych organizowanych w UMFC, a także dzięki wizytom wykładowców w ośrodkach akademickich za granicą (Czechy, Peru, RFN, Rosja, Szwajcaria, USA).
Działalność artystyczna Wydziału Tańca koncentruje się na cyklicznych koncertach z udziałem studentów: Koncert specjalności pedagogika baletowa (Międzynarodowy Dzień Tańca, od 1996), Sztuka i Edukacja (2014-2019), Interaktywnie (od 2015). Bardzo ważnym aspektem życia akademickiego są doroczne koncerty dyplomowe, które odbywają się w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej.
Popularyzacja sztuki tańca jest ważnym elementem działalności Wydziału Tańca. Służą temu Spotkania ze sztuką tańca. Gości byli: Bożena Kociołkowska, Przemysław Śliwa, Piotr Nardelli. W 2017 roku, z okazji Jubileuszu 45-lecia specjalności pedagogika baletowa, po raz pierwszy UMFC był współorganizatorem XIII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Tancerzy Polska 2018/ XIII International Young Dancers' Festival Poland 2018 z udziałem młodych adeptów sztuki tańca z Danii, Francji, Hong Kongu, Indonezji, Luksemburga, Meksyku, Niemiec, Panamy, Peru, Singapuru, Stanów Zjednoczonych oraz Polski. Międzynarodowa Gala Baletu, w której udział wzięli artyści Polskiego Baletu Narodowego, P.Z.L.PiT „Mazowsze” odbyła się w TW-ON. W spektaklu Jedna Ziemia/One Planet wystąpili reprezentanci wszystkich krajów.
W 2019 roku w Ogólnopolskim Konkursie Perły Tańca, zorganizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca oraz Fundację Sztuki Tańca, uhonorowano wykładowcę Podyplomowych Studiów Teorii Tańca oraz Choreografii i Teorii Tańca – mgr Jagodę Ignaczak, która otrzymała Nagrodę im. Janiny Jarzynówny-Sobczak przyznawaną wybitnym pedagogom, dziennikarzom, teoretykom i promotorom sztuki tańca. Paulina Bidzińska, studentka II roku studiów I stopnia na specjalności pedagogika baletowa, tancerka Polskiego Baletu Narodowego (obecnie Staad Ballet Berlin), otrzymała Nagrodę im. Olgi Sawickiej skierowaną do utalentowanej młodzieży w wieku 16-20 lat. Alicji Bajorek, studentce I roku studiów II stopnia na specjalności pedagogika baletowa, solistce baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, przyznano Nagrodą im. Conrada Drzewieckiego – za najlepszy debiut taneczny na scenach zawodowych teatrów operowo-baletowych i samodzielnych zespołów artystycznych.
Reach the Stars
Wydział Tańca uczestniczy w programie POWER Reach the Stars, który stwarza warunki do bezpośredniego kontaktu studenta z wybitnymi, w swoich dziedzinach, specjalistami (tancerzami, choreografami, pedagogami) z Polski i zagranicy. Master Class mają na celu poszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie technik, stylów i form ruchu, zachowanie tradycji wykonawczej, jak również rozwój różnych form wyrazu artystycznego.
W tym obszarze jest to kontynuacja wykładów realizowanych w poprzednich latach we współpracy z Centrum Edukacji Artystycznej, w ramach których obecni byli utytułowaniu polscy i zagraniczni artyści, wybitni pedagodzy i choreografowie: prof. Elena Zabalkanskaya, profesor Akademii Baletu Rosyjskiego im. A. J. Waganowej, solistka Teatru im. Kirowa w Leningradzie (Teatru Maryjskiego w Sankt Petersburgu), Janusz Subicz, wieloletni tancerz Pina Bausch Tanztheater Wuppertal, prof. Thomas Lund, solista Baletu Królewskiego i profesor Królewskiej Akademii Tańca w Kopenhadze. prof. Ludmiła Sierieżnikowa, solistka baletu Teatru Maryjskiego i zespołu L. Jakobsona, profesor tańca klasycznego i literatury Akademii Kultury w Sankt Petersburgu, prof. Anatolij Borzow - choreograf i pedagog Zespołu Mojsiejewa, wieloletni kierownik Katedry Tańca Narodowego GITIS w Moskwie, były dziekan Wydziału Tańca Uniwersytetu Natalii Niestierowoj w Moskwie, Zsolt Juhasz - solista i choreograf Państwowego Zespołu Pieśni i Tańca z Budapesztu, pedagog tańca węgierskiego w Państwowym Instytucie Tańca w Budapeszcie, Anna Grabka - solistka Teatru Wielkiego w Warszawie, Hamburg Ballett John Neumeier, Jan Karpiel Bułecka - specjalista z obszaru kultury muzycznej i tanecznej Podhala.
W ramach Reach the Stars w ostatnich latach gościliśmy: Lilianę Kowalską - wybitnego dydaktyka tańca klasycznego, eksperta CEA, wieloletniego dyrektora artystycznego szkół baletowych w Łodzi i Poznaniu, Annę Nowak - byłą tancerkę w McGregor Dance Company w Londynie, choreografkę i pedagoga oraz Piotra Nardellego - pedagoga tańca klasycznego i baletmistrza, byłego tancerza Teatru Wielkiego w Warszawie, Ballet National de Marseille pod dyrekcją Rolanda Petit, tancerza w Balecie XX Wieku Maurice'a Béjarta w Brukseli, asystenta Maurice'a Béjarta.
Sukcesy i osiągnięcia
Sukcesy studentów Wydziału Tańca
Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego:
2022-2023 - Wioleta Fiuk
2020-2021 - Adrian Radwański, Bartosz Woszczyński
2019-2020 - Gento Yoshimoto
Osiągnięcia konkursowe:
* Julia Buczyńska i Mateusz Pindelski, wyróżnienie w Konkursie choreograficznym na utwór do muzyki polskiego kompozytora, ZAiKS (2022),
* Krzysztof Jaros, Mam talent! Zwycięzca telewizyjnego programu TVN (2021),
* Maria Salwińska – półfinalistka międzynarodowego konkursu taneczno-choreograficznego Brussels Dance Contest 2022 w Brukseli, laureatka w IV Ogólnopolskim Konkursie Młodych Choreografów (2. i 3. miejsce),
* Alicja Bajorek, Perły tańca, Nagroda im. Conrada Drzewieckiego – przyznawana za najlepszy debiut taneczny na scenach zawodowych teatrów operowo-baletowych i samodzielnych zespołów artystycznych 2019,
* Paulina Bidzińska, Perły tańca, Nagroda im. Olgi Sawickiej – przyznawana utalentowanej młodzieży w wieku 16-20 lat. 2019, zwyciężczyni Eurowizji Dla Młodych Tancerzy (2017) Perły Tańca to ogólnopolski konkurs, zorganizowany przez Instytutu Muzyki i Tańca oraz Fundację Sztuki Tańca w partnerstwie z Teatrem Wielkim-Operą Narodową i Centrum Edukacji Artystycznej. To pierwsza tego typu inicjatywa, honorująca artystów sztuki tańca.
1 grudnia 2024 r.
Więcej >
27 sierpnia 2024 r.
Więcej >
19 sierpnia 2024 r.
Więcej >
18 lipca 2024 r.
Więcej >
17 lipca 2024 r.
Więcej >
19 grudnia 2023 r.
Więcej >
14 marca 2023 r.
Więcej >
15 lipca 2022 r.
Więcej >
23 marca 2022 r.
Więcej >
14 marca 2022 r.
Więcej >
29 listopada 2021 r.
Więcej >
18 listopada 2021 r.
Więcej >
24 sierpnia 2021 r.
Więcej >
15 marca 2021 r.
Więcej >
22 maja 2019 r.
Więcej >